Ayuh bangkitlah dari lena

Kita bukanlah pemula dan penamat perjuangan tetapi kita penyambung rantai-rantai perjuangan yang dimulakan oleh Rasululullah S.A.W. Hayatilah detik perjuangan ini sehingga berlakunya janji Allah mengenai kepastian tertegaknya khilafah Islamiyyah(kerajaan Islam) semula setelah musnah akibat kelalaian ummat Islam terdahulu kepada anasir musuh Islam yang sentiasa merencana memusnahkan Islam sehingga ke hari dan saat ini. Ayuh bangkitlah dari lena. Ayuh,jangan sekadar membaca,luahkan sumbangan cetusan buah fikiran yang terpendam di ruang komen dalam menyuburkan semangat perjuangan ummah. Takbir! Allahuakhbar!

Kibaran Kalimah Keramat Semaikan Di Jiwa

Adakah anda tahu kewajipan menegakkan agama Allah sebelum anda tiba di blog ini?

24 Ogos 2011

15 Januari 2011

SALAM

kali ni sy tulis ringksn je mcm taip msej tu
krna blog ni ad msuh yg cuba bt onar
dia bg link mngarut kt kotk ulsn.
jd dia xdpt bc apa yg sy taip ni
dn blog ni sntiasa dpantau oleh mreka ni
cuba tgk kt belh bwh skali pelwt blog ni dtg dr mn
mreka dlm ketakutn dgn kbgkitn islm.
smoga ummat trus busaha mnegkkn khilfh.

p/s- sy psg lgu open our eyes, smoga dbri hidyh utk mreka.

06 Ogos 2009

demontrasi mansuh isa 1 ogos menyatakan kebenaran pada pemimpin zalim


orang yg tak cukup fizikal pun pergi.. terharu.


kecoh sana sini.. buat demontrasi pun tak jalan..apalagi tukar kerajaan la kan?

Lihatlah dunia... di mana Demokrasi Terpimpin Kepala Hotak yang diwar-warkan... Hak Rakyat berhimpun dinafikan...

" Suara Rakyat, Suara Keramat... "

gambar sekitar perhimpunan 1 0gos dalam sejarah mengupas kebenaran di klik> Muslimeen United


Perkongsian pengalaman dari teman2.


salam...


secebis specimen kulit telah tertinggal di atas jalan berhampiran bangunan MARA...
area jalan masjid india...

kalu sesapa yang boleh dapatkan kembali kulit tu...
akan ada ganjaran oleh tuan empuna...
untuk mengelakkan specimen kulit tu di ambil polis,
harap shbt2 dapat membantu...

daripada repoters, ada sekampit garam bertaburan berhampiran specimen kulit tu...
dipercayai dibeli dari taiping...

soooo, cubala teka, sapala gerangan 2orang yang buat hal tu...

shbt2 yang ditahan, syukur alhamdulillah, antum berjaya....
berjaya apa?berjaya merasai detik2 yang bahagia...
sapa tu???tahla.. .

shbt2 yang lari dek gas pemedih mata, alangkah bertuahnya mata antum dapat merasai nikmat penglihatan. ..
sapa y kena???tahla. ..

kepada yang tercedera, lain kali, minta tercedera lagi...insyaallah, panjang umur, dapat rasa tuk kali y akan dtang...
alahai, kurang skit sifat kemanjaan... .

kepda y lain,
y lompat pagar parking,
y lari nyorok dlm kedai kain,
y merangkak mcm biawak,
y terkepit ngan shbt2,
y kena tahan sebelum waktunya,
y gatal2 badan...
semua tu....ujian. ..

so far, it is very good experiences. ..
to the others who are don't have experinecs,
in the other time, please seek the experinces.. .
insyaallah u can feel something that u will love islam more than now....islam is the way of life...

___
salam ...
untuk shbt2 ,dalm duk srnok2 kena tangkap, kena pemedih mata,water conan,tangkap gambar...
ingat kita kena muhasabah blik , apa tujuan sebenar kita sertai demo 2?
pengalaman?
pemahaman?
saja2?
suka2?
......

fikir2kan , renung2kan..

___

betol...
kena muhasabah diri...
niat setiap orang y datang ke demo lain2

ada yang datang tuk kenegakkan kebenaran,
tuk kesejahteraan,
tuk dihapuskan kezaliman...
dan sewaktu dgnnya...

tapi ada jg segolongan yang di dgn niat y salah
menunjuk2,kononnya bersemangt,
kononnya dia kuat,
kononnya dia hebat....

ada jugak segolongan y lain pulak...lepas kena sembur, gatai, pedih mata, pi tengah2 jalan amik gambar...tu juz ter...join.ter. ..tumpang seronok....

ada jugak dari satu golongan ni...
mengikut jer....

kita ada di golongan y mcm mana???
sama2 pikirkan ya!!!

tapi insyaallah shbt2 kita y pi ni,
matlamat jelas, niat y betol...



related post :

http://imtinanmujahidah.blogspot.com/2009/07/menegakkan-kebenaran-itu-berliku-pedih.html

http://nobisha.blogspot.com/2009/08/ma
nsuh-isa-melalui-pru13-bukan.html



dan banyak lagi post yg berkaitan..carila sendiri.

berdakwah atau didakwah, mana lebih utama?

ana ingin menjawab soalan yg ditanya oleh a.p.i di chatbox bawah

a.p.i
: salam.. yg mana lebih utama.. sy berdakwah ke atau sy yg perlu ddakwah


jawapan ana :

kita kena ada kedua-2 nya, kita kena berdakwah dan kita perlu didakwah...

segala ilmu di atas muka bumi ni kita tak kuasai, bayak lagi yg kita tak tahu...

di samping itu,

kita dakwah berkenaan apa yang kita tahu,

kita juga perlu didakwah atas apa yang kita tak tahu...


harap sudah cukup untuk menjawb soalan a.p.i....pada yg ingin menambah silalah beri sumbangan buah fikiran di ruang komen.

wallahua'lam...

24 Julai 2009

menegakkan kebenaran itu berliku, pedih , dan sengsara

jika perjalanan menegakkan kalimah Allah di muka bumi ini senang..tiada halangan.. itu bukan perjuangan. cek semula apa yang tidak kena dalam perjuangan itu. Adakah kita berjuang kerana apa? Rasulullah s.a.w. bersabda, "sesiapa yg memperjuangkan hidupnya semata-mata kerana asabiyah (kebangsaan/nasionalism/bangsa) adalah bukan dari kalangan aku".

Perjuangan yang sebenar adalah banyak halangan sebagai ujian menguji tahap keimanan. Allah berfirman dalam surah Al-Ankabut ayat 2-3,

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?

Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang berdusta.

(Surah Al-Ankabut ayat 2-3)

http://www.iiu.edu.my/deed/quran/malay/


lihat dalam sejarah.. bagaimana Rasulullah s.a.w. menelusuri perjuangan.. menerima cemuhan, perit, sengsara, berdarah dan nyawa terancam. dan begitulah pada mereka yang mengikut sunnah perjuangan baginda. ada yang dibunuh.. diseksa.. dikelar.. berlapar.. merana.. bagi mereka, mereka telah menunaikan janji mereka dan syahid itu impian mereka. berhati-hatilah pada mereka yang munafik, hanya bertopengkan Islam tapi dibelakang menikam-nikam ummat Islam. mengetahui ciri-ciri seorang munafik amat penting dalam perjuangan. orang munafik wujud dari dulu sampai sekarang, jangan fikir hanya pada zaman dahulu sahaja. akhir kata, mengetahui ciri-ciri munafik amat penting supaya kita bukan tergolong dari mereka yang munafik dan tanpa sedar kita menjadi penghalang dan melambatkan perjuangan Islam. Nau'zubillah min zalik.


sorotan kisah terbaru,

hanief.blogspot.com : Dilaporkan wanita Mesir itu ditikam sebanyak 18 kali oleh seorang lelaki di sebuah mahkamah Jerman. Perbicaraan mahkamah tersebut bekenaan penghinaan penyerang ke atas pemakaian hijab wanita Mesir itu dengan memanggilnya 'pengganas'. Juga dilaporkan suami wanita itu cuba mematahkan serangan, tetapi ditembak pula oleh polis. Wanita yang bernama Marwa al-sherbini dikatakan sedang mengandung.

Liputan media tidak meluas seperti liputan pembunuhan Neda Agha Soltan perempuan Iran yang ditembak di Iran.


Pemuda PAS kutuk pembunuhan wanita Islam di Jerman

DEWAN Pemuda PAS Pusat (DPP Pusat) mengutuk sekeras-kerasnya pembunuhan Marwa al-Sherbini, seorang muslimat warga Mesir yang mati ditikam oleh seorang pemuda di sebuah mahkamah di Jerman.

DPP Pusat mempersoalkan bagaimanakah insiden ini boleh berlaku di mahkamah, tempat keadilan ditegakkan. Dimanakah kawalan keselamatan terhadap mangsa dan suaminya. Mengapa semudah itu pembunuh menikam mangsa sebanyak 18 tikaman serta suaminya tanpa apa-apa tindakan pantas pihak keselamatan bagi menghalang tindakan tersebut.

DPP Pusat juga mengutuk tindakan pihak keselamatan menembak suami mangsa yang cuba menyelamatkan isterinya dari serangan pemuda tersebut.

Umat Islam melihat kes ini bersifat rasis (perkauman) dan cubaan menghidupkan sentimen anti Islam (Islamfobia). Sebelumnya, pembunuh tersebut telah didakwa di mahkamah kerana menghina wanita terbabit dengan mengaitkannya dengan pengganas. Apabila dia didapati bersalah, dengan sewenang-wenangnya pembunuh tersebut bertindak ganas dengan menikam mangsa bertubi-tubi tanpa apa-apa halangan dari pihak berkuasa.

Lebih menyedihkan suaminya pula ditembak oleh pengawal keselamatan hanya kerana menyelamatkan nyawa isterinya. Seolah-olah pihak berkuasa meredai tindakan pembunuhan ini!

Bagi mendapatkan keadilan, di samping menuruti hak asasi manusia, DPP Pusat mendesak kerajaan Jerman memohon maaf kepada umat Islam di atas insiden yang berlaku. Pembunuh tersebut mesti dihadapkan ke mahkamah dan dihakimi dengan seadilnya.

DPP Pusat menegaskan kejadian seumpama ini tidak harus berulang. Umat Islam tidak meredai tindakan zalim dan ganas ke atas sesiapa pun, justeru hargailah nilai kemanusiaan ini.



Perjuangan
Nasyeed From Saff-one(Malaysia)



Ilmu itu pelita, penyuluh jalan..penggerak ekonomi..
contohilah tokoh ilmuwan Islam seperti ibnu Sina, al-kawarizmi dan lain-lain, dalam berjuang.. ilmu dunia dan akhirat jangan ditinggal dan perlu seimbang..tanpa ilmu tak ke mana kita..kita dibedil yahudi laknatullah sebab kita lemah..tak bersatu padu..miskin..kurang ilmu..malas membaca..hanya menjadi pengguna barang buatan yahudi..tidak menjadi pengeluar barangan..sampai bila..
Perkasakan ilmu, ilmu pembangun ummah!

mari dengar lagu tema pas untuk suntik semangat jom

Jangan ketinggalan!

Undi blog ni.

Topblogs @ iLuvislam

BlogMalaysia.com